T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / HAYMANA - Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

May

GENEL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN DR.NAZİF YILMAZ'IN OKULUMUZU ZİYARETLERİ.

25 Mayıs 2021 Salı günü Sayın Genel Müdürümüz Dr. Nazif YILMAZ, beraberinde İlçe Milli Eğitim Müdürü Vekilimiz Ali Rıza DÜŞÜNCELİ ve Şube Müdürümüz Mehmet TUNÇ'un da katılımlarıyla Okulumuzu ziyaret etmişlerdir.

May

HİSAR PROJESİ EĞİTİCİ EĞİTİMLERİ 24.05.2021 TARİHİ İTİBARİYLE HAYMANA GRANNOS HOTELDE GENEL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN DR.NAZİF YILMAZ VE DAİRE BAŞKANIMIZ SAYIN UĞUR TECİR'İN KATILIMLARIYLA BAŞLADI.

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce başlatılan HİSAR (imam hatip, inovasyon, STEM, atölye, robotik) adlı proje ile imam hatip okullarındaki öğretmenlere yönelik inovasyon, STEM, robotik alanında mesleki gelişim eğitimi verilecek; öğrencilere de kodlama ve tasarım odaklı düşünme becerileri kazandırılacak.  

Din Öğretimi Genel Müdürü Dr. Nazif Yılmaz, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonunun temel amacını "Çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmek." olarak açıkladığını ifade etti.  

Dijital becerilerin gelişmesi için içerik üretilmesi ve öğretmen eğitiminin bu amacın gerçekleşebilmesi için belirlenen ana hedeflerden birini oluşturduğuna dikkati çeken Yılmaz, şu bilgileri verdi:  

"Bu kapsamda öğrencilerle birlikte bilişimle üretim becerileri kazandırmaya yönelik olarak kodlama ve 3D tasarım etkinliklerinin yürütülmesi ve öğretmenlere disiplinler arası proje yapımı, 3D tasarım ve akıllı cihaz gibi alanlarda yüz yüze atölye eğitimlerin verilmesi faaliyetleri önem arz ediyor. Bu bağlamda imam hatip okullarındaki öğretmenlere yönelik inovasyon, STEM, robotik alanında eğitim vermek, öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemek, öğrencilere kodlama ve tasarım odaklı düşünme becerileri kazandırmak, yenilikçi fikirler geliştirme süreci ve disiplinler arası çalışmalar ile geleceğin mesleklerine hazırlamak, böylece topluma değer katan ve gelişen çağa uyum sağlayabilen bireyler yetiştirmek amacıyla HİSAR (İmam Hatip, inovasyon, STEM, atölye, robotik) adlı projemizi hayata geçiriyoruz."  

Nazif Yılmaz, her ilden öğretmenlerin katılımıyla 3 hafta sürecek eğitici eğitimleri ile projeyi başlatacaklarını vurgulayarak, imam hatip okullarında görev yapan 240 bilişim teknolojileri öğretmenine verilecek eğitimlerle projeyi yaygınlaştıracaklarını söyledi.  

May

19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA,GENÇLİK VE SPOR BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN. ATAMIZIN SAMSUN'A ÇIKARAK ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞIMIZI BAŞLATMASININ 102. YILINDA...

May

Bakanlığımızca resmî ve özel ortaöğretim kurumlarındaki sınav uygulamalarının salgın tedbirleri doğrultusunda yeniden düzenlenmesi kararlaştırılmış ve bu kapsamda 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının birinci ve ikinci dönemine ilişkin sınavların 12. sınıflarda tamamlanmış; hazırlık, 9, 10 ve 11. sınıfların önemli bir kısmında ise sınavların yapılmış olması hususları göz önünde bulundurularak ölçme ve değerlendirme uygulama ve süreçleri yeniden düzenlenmiştir.

 

Buna göre, resmî ve özel ortaöğretim kurumlarında;

 

1- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemine ilişkin her dersten tek sınav yapılacaktır.

2- 12. sınıflar düzeyinde birinci ve ikinci döneme ilişkin sınavlar tamamlandığından bu sınıfların 2020-2021 eğitim ve öğretim yılına ilişkin iş ve işlemleri, ilgili Yönetmelik hükümleri doğrultusunda yürütülerek tamamlanacaktır.

3- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci döneminde yapılacak sınavlara yönelik hazırlık, 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerine bu sınavlara katılıp katılmama hususunda tercih hakkı sunulacaktır. Sınavlara katılmak istemeyen öğrencilerin velilerinin bu taleplerini içeren dilekçeleriyle en geç 21 Mayıs 2021 tarihine kadar eğitim kurumu müdürlüklerine başvuru yapmaları gerekecektir. 

4- Eğitim kurumu müdürlüklerince dilekçeleri alınan ve tercihleri doğrultusunda yapılacak ikinci dönem sınavlarına katılmayacak olan öğrencilerin 2020-2021 eğitim ve öğretim yılı sonuna ilişkin iş ve işlemleri, birinci dönem notlarına göre tamamlanacak ve bu öğrencilere yönelik başka herhangi bir ölçme ve değerlendirme uygulaması yapılmayacaktır. 

5- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılı ikinci dönemine ilişkin olarak sınavları yapılamamış olan ve takvim doğrultusunda yapılacak ikinci dönem sınavlarına girmek isteyen öğrencilerin ise 2020-2021 eğitim ve öğretim yılı sonuna ilişkin iş ve işlemleri, sınavlarla birlikte diğer ölçme ve değerlendirme uygulamaları değerlendirmeye alınarak tamamlanacaktır.

6-  Hazırlık, 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerinden 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemine yönelik sınavları tamamlanmış olan öğrencilere de tercih hakkı sunulacak olup istemeleri hâlinde bu öğrenciler de sadece birinci dönem notları ile değerlendirilecektir.

7- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemine ilişkin katılım sağlamak isteyen öğrencilerin sınavları, 1 Kasım 2020 - 26 Mart 2021 tarihleri arasında işlenen konu ve kazanımları kapsayacak şekilde planlanarak uygulanacaktır.

8-  2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemine ilişkin sınavların yapılacağı 24 Mayıs - 18 Haziran 2021 tarihleri arasında farklı bir ilde ve yurt dışında bulunacak öğrencilere de bulundukları yerlerde sınav uygulamaları yapılabilecektir.

9- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci döneminin son iki haftası içinde yapılması gereken sorumluluk sınavları, 21 Haziran - 2 Temmuz 2021 tarihleri arasında yapılacaktır. 

10- 12. sınıf öğrencilerinin 2020-2021 eğitim ve öğretim yılına ait  ve başarısız oldukları derslerden oluşacak sorumlulukları da 21 Haziran- 2 Temmuz 2021 tarihleri arasında yapılacak  sorumluluk sınavları kapsamına dâhil edilecektir.

11- 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının birinci ve ikinci döneminde yapılan sınavlara geçerli mazereti nedeniyle girememiş öğrenciler ile 24 Mayıs-18 Haziran 2021 tarihleri arasında yapılacak sınavlara katılmak isteyip de geçerli mazereti nedeniyle katılamayacak öğrencilere yönelik olarak 21 Haziran- 2 Temmuz 2021 tarihleri arasında yapılacak olan sorumluluk sınavları döneminde sınav hakkı tanınacaktır.

 

 Kamuoyunun bilgisine saygıyla sunulur.

 

 

 


  

 


 

Nis

İLÇEMİZİN İLK VE TEK SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN FEN LİSESİ VE SOSYAL BİLİMLER LİSESİ

2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İTİBARİYLE FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROJE OKULU OLDUK...

1 ŞUBEDE 30 ÖĞRENCİ İLE EĞİTİM ÖĞRETİME BAŞLAYACAĞIZ.

May

KADİR GECESİ KANDİL PROGRAMIMIZ.

May

SON KALE HAYMANA.SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİNİN 100.YILI.

Nis

OKULUMUZUN İNŞASINDA VE DEVAMINDA GÖSTERDİĞİ ÜSTÜN GAYRET VE ÇALIŞMALARLA OKULUMUZU HAYMANA 'YA KAZANDIRAN, EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİNİN ZOR ZAMANLARDA DEVAMINI SAĞLAYAN İLK VE UNUTULMAYAN DERNEK BAŞKANIMIZ ZİYAETTİN HAKBİLİR'İN ANISINA TOPLANTI SALONUMUZ KURUL KARARI İLE ZİYAETTİN HAKBİLİR TOPLANTI SALONU OLARAK İSİMLENDİRİLMİŞTİR.

               Ziyaettin HAKBİLİR (10.06.1942-19.02.2011)

10.06.1942 yılında Haymana'nın Çalış beldesinde doğdu. İlkokulu Çalış Beldesinde ortaokulu ise Haymana'da okudu. Evli ve üç çocuk babası idi. Müteahhitlik, elektrikçilik gibi işlerde çalışmıştır. Yedi arkadaşı ile birlikte 1984 yılında Haymana Sanayi Sitesi'ni kurdu. 1987 yılında ise Haymana Borsası'nın kuruculuğunu yaptı. Kurulduğu yıldan 2009 yılına kadar da kurucu başkanlığını üstlendi.

 Haymana İmam Hatip Lisesi Yaşatma Derneği'ni kurdu. 1992 yılında Makine Kimya Endüstrisi Kurumu'na "sanayi sitesi" yapımı için tahsis edilmiş araziyi alarak okul inşasını başlatmıştır. 1993 yılında ise İmam Hatip Lisesi faaliyetlerine başlamıştır. "Neden İmam Hatip?" sorusuna kendisi aynen şu cevabı vermiştir: " Bir sabah rahatsızlığım sebebiyle tedavi görmek için giderken kendimden geçecek kadar kötü bir şekilde hastalandım. Gözlerimi açtığımda doktor başımdaydı. Doktoruma bu hastalıktan kurtulursam bir hayır işinde çalışacağımı söyledim. Nasıl bir hayır işi olacağını düşünürken ilçemizin gençlerinin daha bilinçli ve daha ahlaklı yetişebilmesi ve eğitim alabilmesi için ilçemize bir imam hatip lisesi kazandırmak gerekli olacağını düşündüm." demiştir.

Yaptığı tüm çalışmaları çocuklarına ve çevresine güzel örnek olacak şekilde yapmaya dikkat etmiştir. Hizmet vermeyi çok sevdiğini söylemiştir ve vefatına kadar da faaliyetlerine devam etmiştir. Kendisini rahmetle anıyor ve yaptığı çalışmalardan, öncülük ettiği faaliyetlerden dolayı tebrik ediyoruz.

Bina inşaatının tamamlanması için uzun ve zorlu mücadele verdiler. Bina inşaatı ile uğraşırken aynı zamanda okula Öğretmen ve öğrenci kazandırılmasına dönükte yoğun çabalar sarf etti. Okul 1993 yılında Polatlı İmam Hatip Lisesi şubesi olarak eğitim öğretim faaliyetlerine başladı. 1995 Yılında müstakil olarak Haymana İmam Hatip Lisesi faaliyetlerine devam etti. Kısa süre içinde Öğretmen kadrosu oluşturuldu ve öğrenci sayısı arttı. Ancak yeni açılan bu okulda da o dönemde izlenen politikalar sebebiyle öğrenci azlığı yaşanmaya başladı. Öğrenci azlığı sebebiyle kapatılma sürecine de giren okulu hem siyasi süreçte Ankara'dan takip etti hem de köy köy dolaşarak okula öğrenci kazandırdı ve okulun kapanmasını engelledi. 19.02.2011'de Hayata gözlerini yuman Ziyaettin HAKBİLİR evli ve üç çocuk babası idi.

Mrt

2020-2021 ÖĞRETİM YILI MART DÖNEM SORUMLULUK SINAVLARI.

SINAVLAR OKULUMUZDA YÜZYÜZE YAPILACAKTIR.

Ock

Cep telefonu kullanımına ve izinsiz fotoğraf çekilmesine dair okulumuzca belirlenen E GÜVENLİK politikalarını içeren afişler girişe ve katlara asıldı ve gelen ziyaretçiler, veliler ile öğrencilerimiz bu konuda bilgilendirildi.

Ock

GÜVENLİ İNTERNET GÜVENLİ OKUL.

Haymana AİHL,  her alanda olduğu gibi bilinçli ve güvenli internet kullanımı hakkında da öğrencilerinin gelişimine katkı sunmaya devam ediyor. Güvenli İnternet Günü'nde (Safer Internet Day-SID) bu amaçla yapılacak olan duyuru ve etkinliklerimizden haberdar olmak için bizi takip etmeye devam edin. 

Güvenli İnternet Günü Nedir? 

 Güvenli İnternet Günü 2021

 Güvenli İnternet Günü (GİG),  dijital teknolojilerin özellikle çocuklar ve gençler arasında güvenli ve pozitif kullanımını desteklemek amacıyla Avrupa Komisyonu'nun desteğiyle, INSAFE/INHOPE ortak ağı tarafından her şubat ayında organize edilmektedir.Her yılın ikinci ayının ikinci haftasının ikinci günü kutlanan Güvenli İnternet Günü'ne katılan milyonlarca insan, olumlu değişime ilham vermek, çevrim içi güvenlik konularıyla ilgili farkındalığı artırmak ve dünya genelindeki etkinliklere katılmak için bir araya gelmektedir.

Güvenli İnternet Günü herkesin teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı bildiği; hem güvenli hem de daha iyi bir İnternet oluşturmayı hedeflemektedir.


 

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan bilgilendirme broşürlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz: 


Kas

10 KASIM 2020 Tarihinde Zoom bağlantısı üzerinden KTS Ekim - Kasım ayları  "UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE RUHSAL VE FİZİKSEL SAĞLIĞIN KORUNMASI" konulu faaliyet gerçekleştirimiştir.

Nis

UZAKTAN EĞİTİM HAFTALIK ÇALIŞMA PROGRAMLARIMIZ

May

Okulumuzun yürüttüğü projeler:

1. Yetim Kardeş Projesi

2. AB Erasmus Plus+ Projesi ( How does Englısh get better than this? İngilizce bundan daha iyi nasıl olur?)

3. Tübitak Bilim Genç Projeleri

4. "Buyurun Öğretmenim!" Projesi

May

Okulumuzun ilçe ve il genelinde elde ettiği başarıların sıralan ;

1. 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü konulu kompozisyon yarışmasında okulumuz 11/A sınıfı öğrencimiz Zehranur DÖNMEZ ilçe birincisi oldu.  13.03.2019

2. 40 Hadis Yarışması birincisi Dilan YALÇINKAYA olurken ikinciliği Merve EMEKTAR ve üçüncülüğü Zehranur DÖNMEZ aldı.Diğer öğrencilerimiz kendi aralarında dördüncülüğü paylaştılar.10.05.2019

3. Ankara il genelinde 01/03/2019 tarihinde yapılan Arapça Şiir Okuma Yarışmasında Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi 11/A sınıfı öğrencilerimizden Zehra Nur DÖNMEZ adlı öğrencimiz il dördüncüsü olarak dereceye girmiştir.

4. Ankara il genelinde 03/01/2019 tarihinde yapılan Genç Sada Kur´an-ı Kerimi Güzel Okuma Yarışmasında Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi 11/A sınıfı öğrencilerimizden Zehra Nur DÖNMEZ adlı öğrencimiz il üçüncüsü olarak dereceye girmiştir.

5. İlçemiz genelinde AGD tarafından düzenlenen SİYER-İ NEBİ yarışması erkekler kategorisinde 10/C sınıfı öğrencimiz Beytullah AKYÜZ Haymana ilçe birincisi olarak çeyrek altın kazanmıştır.

6. Mevlid-i Nebi Haftası etkinlikleri kapsamında Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak  İlkokullar, Ortaokullar ve Liselerarası ´´Efendimize Mektup´´ yarışması düzenledik. Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesinden Zehranur DÖNMEZ ikinci oldu.

7. İlçemiz genelinde düzenlenen "İstiklal Marşını Güzel Okuma"  Yarışmasında 11/A sınıfı öğrencilerinden Habibe Nur KOÇAK adlı öğrencimiz ilçe birincisi olmuştur.