T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / HAYMANA - Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Yönetici Gelişim Programı (YÖGEP) Nisan-Mayıs Ayları konusu olan"Maliye, finans, bütçeleme, harcama kalemleri, harcama iş ve işlemleri, donatım iş ve işlemleri, fatura iş ve işlemleri, yolluk-yevmiye-harcırah iş ve işlemleri (ödenek talebi, ödenek aktarılması, ödeneklerin gönderiliş şekli, pansiyon ücretleri,  ödeneklerin  kullanılması,  öğrencilere  yapılan  sosyal  yardımlar,  pansiyon  gelir-  gider  "bütçe"  cetvelinin hazırlanması, e-pansiyon uygulaması vs.)" faaliyetlerimiz büyük bir titizlikle uygulanmaktadır.

Nis

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Programı (DÖGEP) Nisan-Mayıs Ayları konusu olan

"1. DKAB ve temel dini bilgiler derslerinde  yer  alan  ahlak  ve  âdab-ı  muaşeret  ile  ilgili  konuların öğretilmesinde temel ilkeler, öğretim metotları, materyallerin hazırlanması ve kullanımı,

2. Anadolu  imam  hatip  liseleri  ve  imam  hatip  ortaokulları  tanıtım  sunularının  incelenmesi;  okullarda gerçekleştirilen özgün ve örnek uygulamalar ,  (  dinogretimiokullar.meb.gov.tr )"

Meslek Dersleri öğretmenlerimiz tarafından gerçekleştirilmiştir.

Nis

Okul yönetici ve öğretmenlerimizin yaptığı toplantıda "okulumuzda karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri" görüşüldü.

 

OKULDA KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

 

·        Öğrenci velilerinin  duyarsızlığı, velilerin öğrencilerini takip etmemesi

·        Öğrencilerin evdeki çalışma ortamlarının yokluğu, olumsuzluğu 

·        Aile tarafından öğrencinin işgücüne katkısının hesap edilmesi, çocukların  ev ve arazi ve başka  işlerinde çalıştırılmaları,

·        Ailelerin eğitim düzeylerinin düşük olması

·        Okulumuzun fiziksel alan olarak büyük olması ve öğretmen sayımızın az olması dolayısıyla okul giriş kapısında güvenlik görevlisi ihtiyacı olması

·        Öğrencilerin çoğunluğunun amaç eksikliği, neden okuması gerektiğini anlamamış olması

·        Derslerin derste yeterince öğrenilmemesi, kaynak, araç ve gereçlerden yeterince yararlanamaması

·        Öğrencilerin ders çalışma sürelerini, ders dışı etkinlik sürelerini ve sosyal ortam sürelerini planlayamamaları,

·        Liselere gelen öğrencilerin çoğunun lise müfredatını kaldırabilecek temel eğitim kazanımlarını elde etmemiş olması,

·        Taşımalı eğitim  uygulaması kapsamında taşınan öğrenciler, yatılı olarak pansiyonlara yerleştirilen öğrenciler ile merkez okul öğrencileri  arasındaki seviye farklılıklarının olması,

·        Arkadaş gruplarının birbirini kötü yönlendirmesi ve iletişimsizlik sorunları, ailelerin yeterince takip etmemeleri,

·        Öğretmenlerin çalıştığı ortamlardaki barınma sorunları, büyük çoğunluğunun merkezlere taşınması, çevreyi ve bölgeyi iyi tanımamaları,

·        Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının olmaması,

·        Öğrencilerin devamsızlık sorunları,

 

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

·        Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

·        Muhtarlarla işbirliği içinde Aile eğitimi seminerleri verilmeli. Tarım ve hayvancılıkta çocukların iş gücüne katkısının olduğu bilinmekte olup, öğrenciler eğitim ortamından zamansız alındığından ders eksikleri oluşmakta, bunun için velilere bunun sakıncaları anlatılmalı ve öğrencilerin ders zamanlarında mutlaka eğitim ortamında bulunmalarına olanak sağlayacak önlemler alınmalı.

·        Velilerin eğitim düzeylerinin düşük olması dikkate alınarak ve kalabalık aile ortamlarında oldukları da düşünülerek velilerden çocuklarının ders çalışma ortamlarına olanak sağlamalarının gerekliliği anlatılmalı.

·        Öğrencilerin sınavlara "nasılsa başaramayacağım" gibi öğrenilmiş çaresizlik gözüyle bakmaları sınav başarısını doğal olarak olumsuz yönde etkilemektedir. Bu yüzden rehber ve ders öğretmenleri tarafından öğrencilerin motivasyonunu geliştirecek çalışmalara devam edilmesi gerekmektedir.

·        Okullara atanan öğretmenler ve idareciler atandıkları okul bölgesinde yaşamak yerine merkezleri tercih etmektedirler. Çünkü okulun civarlarında lojman veya öğretmenin yaşayabileceği uygun ev bulma sıkıntısı yaşanmaktadır. Bunun karşılanması içinde okul bölgelerinde mutlaka öğretmen lojmanları yapılmalıdır. Bu sayede öğretmen ve idareci  çalıştığı bölgenin insanları ve sorunları daha yakından tanır ve gerekli önlemleri alır.

·        Öğrenciler arasında rekabet ortamı oluşması için bilgi kültür yarışmaları ve ödüllendirmeler düzenleyerek motivasyonu sağlamalıdır.

·        Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

·        Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler yapılmalıdır.

·        Ders esnasında, teneffüslerde ve öğle arasında okula giriş çıkışların kontrolü için okulumuza bir güvenlik görevlisi görevlendirilmelidir.

·        Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

·        Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri ve sınıf rehber öğretmenleri ortak çalışmalar yapmalıdır.

Nis

2021/2022 Eğitim-Öğretim Yılı Okulumuz Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi OKU-YORUM (2) Okuma Kültürünün Geliştirilmesi Projesi Okunacak Kitaplar Listesi aşağıda belirtilmiştir:

1-) Diriliş Neslinin Amentüsü (Sezai KARAKOÇ)

2-) Bir Varmış (Rıza AKDEMİR)

3-) Beyaz Diş (Jack London)

4-) Uzun Hikaye (Mustafa KUTLU)

 

Mrt

2021/2022 Öğretim Yılı Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi 2. Dönem Meslek Dersleri Kazanım Değerlendirme Sınavı yaptık. 

Mrt

Okulumuz pansiyon öğrencileri Miraç Kandili dolayısıyla oruçlarını açtıktan sonra ilçemiz merkez camiindeki programa katıldılar.

Mrt

TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ BÖLGE YARIŞMASINDA 3. OLDUK

Mrt

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ TÜBİTAK 2204-A BÖLGE YARIŞMASINA KATILAN ÖĞRENCİLERİMİZİ ZİYARET ETTİ

Mrt

TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ BÖLGE YARIŞMASINA KATILMAYA HAK KAZANDIK

Şbt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Şubat-Mart ayları faaliyet konumuz " Kur'an öğretiminde verimlilik, Kur'an-ı Kerim öğretim yöntem ve teknikleri" Meslek Dersleri Öğretmenlerimiz tarafından https://dem.org.tr/yayin/raporlar/2016/03/kuran-i-kerimi-nasil-ogretelim adresinden işlenmiştir.

Şbt

 12/07/2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği'nce Sıfır Atık Yönetim Sistemi'ni kurarak Sıfır Atık Belgesi'ni almaya hak kazandık.

Haz

24. DÖNEM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MEZUNLARIMIZ. (2020-2021) OKUL BİRİNCİMİZ. Habibe Nur KOÇAK

MEZUNLARIMIZA GİRECEKLERİ YKS'DE BAŞARILAR DİLER HAYAT BOYU MUTLU VE UMUTLU OLMALARINI TEMENNİ EDERİZ.

OKUL BİRİNCİMİZ. Habibe Nur KOÇAK'ı tebrik eder, hayat boyu başarı ve mutluluklar dileriz...

Haz

HAYMANA AİHL.

FEN LİSESİ OLARAK SINAVLI 30 ÖĞRENCİ, SINAVSIZ 68 ÖĞRENCİ BEKLİYORUZ.

Haz

BAKANLIĞIMIZ ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN 11.06.2021 TARİH VE 26352794 SAYILI YAZILARI.

May

İSTANBUL'UN FETHİNİN 568. YIL DÖNÜMÜNDE SEVİNÇLİ VE GURURLUYUZ.NİCE 568. YILLARA...