T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / HAYMANA - Haymana Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

May

"Eğitim yönetiminde temel sorun alanları, problem çözme teknikleri, kriz yönetimi, öfke ve stres ile başa çıkma yolları" konulu YÖGEP toplantısı yapıldı.

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda Uzm.Rehber Öğretmen Metin ÖZAY tarafından öfke yönetimi kursu verildi.

  Okul yöneticilerimizin katılmış olduğu bu eğitimde ÖZAY ; öfkenin tanımını yaparken öfkenin yüksek enerjili bir duygu olduğunu, kontrol edilememesi durumunda kişinin kendisine ve çevresine zarar vereceğini, öfke yönetimiyle ilgili sorun yaşayan kişilerin öfke patlamasından sonra suçluluk, utanma ve kendinden uzaklaşma gibi cezalandırıcı pozisyonlara girdiğini belirtti. ÖZAY bu kişilerin çevresinden tepki görmesi durumunda hissettiği öfkenin kendisine zarar verdiğini, kendilerini haklı görmek adına çeşitli savunma mekanizmaları geliştirdiklerini, gerçeği gördüklerinde savunma mekanizmalarının yerini farkındalığın alacağını söyledi. Öfke duygusunun -suistimal edilmediği durumlarda- aslında bireyi koruyan faydalı ve gerekli bir duygu olduğunu ifade etti.

  Sunumda; stres yönetiminin adımları, rahatlama ve farkındalık oluşturma (derin nefes alma, sistematik gevşeme, yoga), bilişsel yapılandırma, sorun çözücü olma, soğukkanlı ve sakin iletişim kurma, mizaha yer verme, çevrenin değiştirilmesi, diğer rahatlama yöntemleri (zamanlama, göz ardı etme, alternatifler oluşturma) şeklinde sıralandı. Seminerde ayrıca öfkenin ifade ediliş şekilleri, temelindeki duygu konuları işlendi. 

 

Mrt

Mehmet Akif Ersoy'un 'zülmü alkışlayamam zalimi asla sevemem'şiiri tüm öğrencilere ezberletilmiş bununla beraber ezber,diksiyon, tonlama,jest ve mimik, konuya hakimiyet,sahneyi kullanma kriterleri esas alarak yarışma yapılmıştır. Yarışma sonucunda dereceye giren ilk 3 öğrenci ödüllendirilmiştir.

 

Mrt

İstiklal Marşı'nın kabulünün 99. yıl dönümü ve İstiklal Şairi Mehmet Akif ERSOY'u Anma Günü nedeniyle okulumuzda program düzenlendi.

Mrt

Genel Müdürlüğümüz Kalite Takip Sistemi faaliyetlerinden olan '' Koçluk Sistemi '' uygulamamız devam etmekte ve okulumuz sınav grubu öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri rehberlik servisimiz tarafından takip edilmektedir.Yıl içerisinde yapılan sınavlardan alınan sonuçlar analiz edilerek tablo haline getirilmiş ve öğrencilere geribildirimde bulunulmuştur.Bu vesileyle öğrenciler kendi başarı düzeylerini ve gelişimlerini görebilmektedir.

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Şubat-Mart dönemi Okul Tarafından Planlanan Özgün Projemiz olarak öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için her gün farklı ders saatlerine denk gelecek şekilde dersin 20 dakikasında ''Kitap Okuma Etkinliği'' yapılmıştır.Bu kapsamda her sınıf için çizelge hazırlanıp kitap okuma takibi yapılmış ve bununla beraber öğrencilerimizden okudukları kitabın özetini çıkarmaları istenmiştir.Yapılan haftalık ve aylık takipler sonucu en çok kitap okuyan öğrencimiz ödüllendirilmiştir.

Haz

Kur'an öğretiminde verimlilik, Kur'an-ı Kerim öğretim yöntem ve teknikleri üzerine okumalar ve müzakereler.

http://dem.org.tr/dosyalar/kuran-i-kerimi-nasil-ogretelim_nazif-yilmaz_21416.pdf

Haz

"Din Öğretimi Genel Müdürlüğü elektronik uygulamalarından dinogretimi.gov.tr, dinogretimiokullar.meb.gov.tr, dogm.meb.gov.tr adresleri, EBA uygulamaları vb. elektronik ortamların tanınması, içeriğinin incelenmesi ve izlenmesi" konulu Kasım ayı etkinliğimiz okulumuz konferans salonunda yapılmıştır.

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Şubat-Mart Ayları Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı  ''Vatanımız ve mukaddesâtımız uğrunda şehit olan eğitimcilerimiz, öğretmenlerimizle ilgili kitap veya hâtırâlar okunur ve müzakere edilir.''  konusu kapsamında okulumuz konferans salonunda Şehit Eğitimci ve Öğretmenlerimizi rahmetle andık.

Mrt

2019/2020 Eğitim Öğretim yılı Haymana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde ypılan ''İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması'' nda okulumuz 11/A sınıfı Öğrencilerinden Habibe Nur KOÇAK ilçe 1.'si olmuştur. Emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür eder öğrencimizi tebrik ederiz.

Mrt

Mart ayı Değerler Eğitimi konusu ''Özgüven''

Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Okulumuzda belirlenen öğrenci gruplarına Diyanet İşleri Başkanlığı'nın gözetim ve denetiminde gerçekleştirilen örnek vaaz ve hutbelerin gösterimi yapılmış ve İlahi-musiki grubu oluşturulmuştur.

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü  İzleme Ve Değerlendirme Alanı Şubat-Mart Ayları konusu gereği ;


Öğrenci başarıları değerlendirilmiş ve veli ziyaretleri yapılmıştır.

May

"Etkili yöneticilerin temel özellikleri, iletişim becerileri, eğitim yönetiminde etik, yönetimde mobbing sorunu ve mobbingle mücadelede yöneticilerin sorumlulukları, halkla ilişkiler, etkili hitabet, sunum ve güzel konuşma prensipleri" konulu Aralık ayı YÖGEP toplantımızı yaptık.

Mrt

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü  Eğitim Ortamları ve Fiziki İmkanlar Alanı Şubat-Mart Ayları konusu gereği yapılan çalışmalar şunlardır;

1.Okul içerisinde bay/bayan mescitlerimiz öğrencilerimiz için etkili kullanılmaktadır.

2. İmkanlarımız ölçüsünde  mescitlerimiz İslam sanat eserleriyle(hat,levha,tezhib) donatılmıştır.

3. Kuran-ı Kerim derslerimizi mescidimizde işleyerek öğrencilerin mescidi aktif kullanılması sağlanmıştır.

4. Hitabet ve Mesleki  Uygulama derslerinde  vaaz ,hutbe ve sohbet  ile ilgili örnek  çalışmalar yapılmıştır.

5. Mescidimizde Cuma namazları kılınması için gerekli  olan minber, mihrap ve kürsü ile donatılıp namazlarımız Meslek  Dersleri  Öğretmenlerimizce kıldırılması sağlanmaktadır.

Şbt